العمر فايت بيقول اه.. والقطر فايت بيقول توت.. علي المحطة يا ولداه.. حتى المحطة كمان حتفوت

Tuesday, May 1, 2007

فى المترو

وسيلة المواصلات المحببة لدى
يمكن علشان الواحد ممكن يروح من عين شمس للمعادى بنفس التذكرة
يعنى جندى واحد
أو علشان التكييف الحلو ده اللى تحت الأرض وبينفع فى اوقات الصيف الحلوة دى برده
وكالعادة أنا واقف
متهيألى مش فاكر مرة ركبت فيها المترو وقعدت على كرسى
حتى لو فيه كرسى فاضى برده مبقعدش
يمكن علشان بعتبر إن الناس اللى بتقعد دى هى الناس التعبانة من الركبة والبواسير
أو علشان أنا بتحرج لما اكون قاعد وفيه واحدة ست واقفة
مع إن فيه ناس كتير قاللولى يا عم صدر الطرشة
هما ايه اللى خرجهم فى البهدلة دى
بس أنا برده بعمل كدة يمكن حد من أهلى يقع فى مشوار فى مصر ويلاقى حد يقومله ويقعده مكان

طيب

نرجع لموضوعنا
وقفنا فين
اه
كالعادة كنت واقف
وعينى بتبص على شريط المحطات المحطوط فوق الباب
مسرة
مبارك
وانزل أغير خط حلوان
ولقيت ورقة ملزوقة جنب شريط المحطات اللى هوة فوق الباب ده
اعلان
الظاهر كدة
بس انا استغربت جدا لما لقيت النوع ده من الاعلانات
بيقول الاعلان ايه بقى

شركة ...... مش فاكر اسمها والله
ومتفتكروش ان أنا مكتبتهاش علشان متتحسبش إعلان على السايت بتاعى
قال ايه فى حد أصلا بيدخل عليه

نختار لك شريكة حياتك


افندم

هى كمان دى الواحد ميقدرش يختارها !!!!!! وبعدين نزلت من المترو من تحت الاعلان اللى بيقول

نختار لك شريكة حياتك

No comments: