العمر فايت بيقول اه.. والقطر فايت بيقول توت.. علي المحطة يا ولداه.. حتى المحطة كمان حتفوت

Tuesday, May 29, 2007

محامى؟؟

كنت بزور خالتى اللى فى الهرم
هى مش فى الهرم يعنى
هى فى فيصل
بس أنا بحب أقول انها فى الهرم علشان اتفشخر
قال ايه الهرم دى حاجة تشرف

وانا نازل من عندها كنت لابس البدلة ومتشيك
ده طبعا الطبيعى بتاعى
لانى واد شيك
على فكرة
ده مش غرور
ده تكبر

المهم كنت لابس البدلة لانى كنت رايحلها بعد الشغل
ووقفت علشان أوقف ميكروباص يوصلنى المترو علشان أروح

وساعتها افتكرت واحد صاحبى وكلمته الشهيرة
أى واحد لابس بدلة وبيركب مواصلات يبقى شحات
مش أنا طبعا
لانى أنا بركب المواصلات دى من ناحية
التعايش مع المواطنين البسطاء
قلنا ده مش غرور
ده تكبر والحمد لله

وأنا واقف مستنى الميكروباص
قرب منى واحد كدة وقاللى
لو سمحت أروح حلمية الزتون ازاى؟
قلت فى سرى
يعنى مش لاقى الا انا وتسأله ؟
سايب كل الناس اللى من القاهرة وجاى تسأل واحد غريب
وعلشان أنا لابس بدلة
قولت عيب مردش عليه
قلتله حضرتك تركب معايا وبعدين المترو وتغير و..و..و
المهم شرحتله

رحت المترو قطعت التذكرة ونزلت علشان المحطة
لقيت الراجل صاحبنا بيقوللى
هوة حضرتك اللى كنت بتوصفلى ازاى أروح الحلمية
اه
ده بقى بيستعبط
أيوة ياسيدى هوة انا
قعد يبصللى شوية شوية
وأنا مش عارف بيبص على ايه؟
قمت مطلع الموبايل وقعدت اعمل اى حاجة قال يعنى هتصل بحد
قام الراجل قايل بدون مقدمات
أصل أنا رايح قسم حلمية الزتون
هوة انا سألتك يا عم انت
طبعا ده فى سرى
أصل اختى سابت بيت جوزها وخدت التليفزيون معاها
فجوزها قدم فيها بلاغ
فقلت لازم اتكلم برده
وكلمت حد هناك
مش عارف ايه ده اللى أنا بقوله
قاللى
أه
كلمتلها فلان باشا مأمور بولاق
تعرفه؟
هزيت راسى وقلتله لا والله
هوة انت مش هتسكت بقى
وانا رايح هناك علشان اطلعها من هناك
أصلها محجوزة
ممممم
وإيه كمان؟
يمكن الاقى حد يعرفنا هناك.

متكلمتش برده

فقرب منى الراجل وقاللى بصوت واطى
هوة حضرتك محامى؟

ابتسمت كدة ببلاهة وقلتله لا والله

الراجل أول ما سمع الكلمة رجع لورا كدة
وبصللى بصة مش كويسة

وبعدها منطقش وسابنى ومشى.

بس

5 comments:

Little Sesame said...

البوست مش حلو... ده جميـــــل

Anonymous said...

طول عمرك فنان وشيك يااحمد0000 البوست حلو اووي 00 المهم خالتواا كويسة؟؟

Fahem_Kora said...

ميرسى بالكوم

3ashe2elro7 said...

ههههههههههههه
وربنا متخيل شكلك
اصلها حصلتلى
وانت عارف بقى لما بنلبس البدله بيبقى شكلنا نضيف ازاى
بس حصلتلى هنا عندنا يعنى
الظاهر كده محدش بيلبس بدل غير المحاميين او انهم بقوا كتير مليين البلد من كتر المشاكل و الخناقات
يلا تعيش و تاخد غيرها
الا صحيح يا بيه هوه انت مش هتبلغ عن سرقة ... اللى حصلت حداكم و لا متعرفش حد من القسم
ههههههههههههههههه

Fahem_Kora said...

لا معرفش
ههههههههههههههه